Video Aspect Ratio: 9:4

Cases

ErgoNautica zorgt voor optimale afstemming tussen mens, organisatie en techniek in complexe nautische werkomgevingen


Cases

ErgoNautica zorgt voor optimale afstemming tussen mens, organisatie en techniek in complexe nautische werkomgevingen

Door Jorrits jarenlange ervaring in dit werkveld zijn de oplossingen vaak zowel inventief als pragmatisch. Hierdoor is het met hem snel schakelen en prettig samenwerken’
Thijs de Vries, Unitmanager Brug-/Sluis bediening Provincie Noord-Holland
cases ErgoNautica.nl

Evidence-based cameraplan bruggen, Zuid-Holland

Wat is de veiligste manier om een brug in beeld te brengen?
In Nederland worden steeds meer bruggen en sluizen op afstand bediend vanuit centrale bedienlocaties. Meerdere operators werken hier samen in één ruimte, met als doel: een veilige en soepele doorstroming van zowel weg- als vaarwegverkeer. Maar hoe zorg je ervoor dat zij altijd precies zien wat nodig is om veilig te kunnen handelen?

cases ErgoNautica.nl

Visie en ontwerp verkeerscentrale, Noord-Holland

Managen van verschillende verkeersstromen
Sinds 2019 worden bruggen en sluizen in Noord-Holland op afstand bediend vanuit weg- en waterhuis De Langebalk in Heerhugowaard. Maar in deze verkeersintensieve provincie draait het om meer dan bediening alleen: operators balanceren voortdurend tussen wegverkeer en scheepvaart — een vorm van integraal verkeersmanagement.   

cases ErgoNautica.nl

Incidentonderzoek Bosrandbrug, Noord-Holland

Leren van (bijna)incidenten met Tripod Bèta

Met miljoenen brugopeningen per jaar is het onvermijdelijk dat er soms iets misgaat. In veel (bijna)ongevallen speelt de menselijke factor een rol — bij zowel weg- en vaarweggebruikers als bedienaren. Met Tripod Bèta incidentanalyse brengen we structurele oorzaken in beeld en helpen we herhaling voorkomen.

cases ErgoNautica.nl

Inrichting van het circulaire icoon van Fryslân: 

It Swettehûs

Van lokale naar centrale bediening
De klassieke brugwachter verdwijnt langzaam uit beeld. Steeds meer vaarwegbeheerders kiezen voor centrale bediening van bruggen en sluizen — om ruimere bedientijden te bieden én efficiënter personeel in te zetten.                                                                                           

Gebruiksvriendelijke interface voor detectie van risicovolle situaties

De ontwikkeling van een toekomstbestendige interface
Voor het nieuwe detectiesysteem van RWS is een gebruiksvriendelijke interface ontworpen. Slimme camera’s en sensoren herkennen objecten, voertuigen en mensen en ondersteunen de operator om veiliger te bedienen.             

Modernisering scheepsbruggen


Effectieve herinrichting volgens ergonomische richtlijnen
Beroepsvaartschepen gaan vaak decennia mee. In die tijd worden op de brug allerlei nautische informatie-, communicatie- en bediensystemen toegevoegd of vernieuwd — met gevolgen voor overzicht en werkruimte.

‘Jorrit weet op grond van kennis en ervaring op passende wijze advies te geven over mens-machinerelaties; werken uit oogpunt van gebruikers en functionaliteit, en techniek daarop volgend laten zijn.’

Anne de Jager, programmamanager afstandsbediening


Ik kom graag in contact

Klik op de knop hieronder om contact met ons op te nemen.